Wednesday 14 November 2012

Golf di Saujana Golf & Country Club, Subang, Selangor

Assalamualaikum,

Pada 10 Nov 2012 lalu, saya berkesempatan bermain golf di Saujana Golf & Country Club, Subang, Selangor di acara 'Friendly Golf Tournament' di lapangan bunga raya.  Difahamkan coure ini tidak begitu mencabar dibandingkan dengan lapangan satu lagi. Saya tidak pasti kerana saya baru pertama kali bermain disana. Walau apa pun, saya bermain tidak begitu cemerlang, walaupun dikatakan lapangan tak mencabar tetapi saya rasa ianya agak susah untuk bermain. Pertama, lapangan ini  kejauhannya menggunakan ela, saya biasa menggunakan meter. Kedua, setiap lapangan lubang terdapat 'bungker' sebelum 'green'. Ketiga, disebabkan masa sekarang sentiasa hujan samada petang atau pagi, pada hari tersebut padang agak berair kerana semalam petang hujan lebat. Kami terpaksa menggunakan 'winter rules', tetapi tidak seronok untuk mencari tempat kering kerana tempat sekitar bola yang jatuh itu berair juga. Pada kejohanan tersebut tidak dapat keputusan cemerlang hanya 3 'par', hampir semuanya 'dubble bogey', kalau ada pun dua atau tiga lubang mendapat 'bogey' dan 2 lubang mendapat 'tripple bogey'. Bermain dengan 'stableford', dapatlah 26 mata sahaja. Rasanya paling teruk dalam sejarah bermain masa kini.

Tiada gambar bagi golf kali ini.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment